19 Ekim 2016 Çarşamba

Tıbbiyelilere Özel Mobil Uygulamalar

Merhaba arkadaşlar,
Yüzlerce tıp öğrencisinin telefon uygulamalarından yardım almadan mezun olduğunu biliyor muydunuz? :) Eğer siz de onlardan biriyseniz, hiç merak etmeyin! Uygulama marketlerde sizlere yardımcı olabileceğini düşündüğüm en iyi uygulamaları tek tek indirdim, kullandım ve sizler için yorumluyorum. Uygulamaların bazıları tamamen ücretsiz bazıları ise demo. Hepsine Appstore üzerinden ulaşılabiliyor. Google play kullanıcısı olmadığımdan içeriklerini kontrol edemedim ancak hepsinin adına orada da rastladım. E o zaman başlayalım!

1.Tıp sözlüğü

Tıp sözlüğü, bence bir tıp öğrencisinin mutlaka elinde bulunması gereken olmazsa olmazlardan. Derste anlamadığınız terimleri, veya çalışmanız esnasında bilmediklerinizi mutlaka öğrenmeniz gerekir. Öğrenirseniz, çalışmanız daha mantığınıza yatar ve adı üzerinde öğrenmiş olursunuz :)

Özellikle İngilizce tıp okuyanlara kesinlikle tavsiye ediyorum.


2.Medscape
Uygulama aslında sadece tıp öğrencileri için değil. Uzman doktorların dahi işine arayabilecek bir uygulama. Kayıt esnasında, yüzlerce soru sormalarına rağmen (ülke, okul, yaş, yapmak istediğim uzmanlık dalı, okuldan mezun olacağım tarih gibi) sabırla hepsini yanıtlayıp üye oldum. Ancak kesinlikle değdiğine inanıyorum. İçinde yok yok! Tıpla ilgili güncel bilimsel gelişmeler, ilaçlar (yan etkileri hamilelikte kullanımı dozaj vs. ) çeşitli uzmanlık alanları ile kategorilendirilmiş yüzlerce hastalık hakkında kapsamlı bilgiler, uzmanlık alanlarına göre kategorilendirilmiş cerrahi işlemler hakkında bilgilendirici yazılar, ilaç etkileşimleri kontrol uygulaması...

Benim en çok ilgimi çeken kısmı ise pill identifier kısmı oldu :) İlaç tanımlayıcı anlamına gelen bu bölümde elinizde ne olduğunu bilmediğiniz ilacın rengini, şeklini, tablet veya kapsül formunda oluşunu ve üzerindeki çizgileri uygulamada seçtiğiniz taktirde size olası ihtimalleri sistemindeki kayıtlı ilaçlar üzerinden sunuyor.

Uygulamayı özellikle ders çalışırken bilmediğiniz hastalıklara bakmak açısından çok faydalı buluyorum. Aynı zamanda güncel haberler içerimesi çok güzel.
Yalnız, son olarak şunu belirteyim; uygulama ingilizce. Ancak ingilizceniz iyi değilse, bunu bir avantaja dönüştürmek adına çevirmeye çalışarak ingilizcenizi geliştirebilirsiniz. :)

Uygulamayı kesinlikle yediden yetmişe bütün tıpçılara, şiddetle öneriyorum!


3.Lecturio Medical Videos
Adından da anlaşıldığı üzere, bu uygulama tıp dersi videolarından oluşuyor. Önce seviyenizi seçiyorsunuz. Pre-klinik, klinik, hemşirelik veya tüm dersler gibi seçenekleri var. Ben Pre-Clinical USMLE Step-1 seçeneğini seçtim. Üyelik yerine facebook üzerinden bağlanabilirsiniz. Dersler ingilizce olduğundan özellikle ingilizce tıp okuyan arkadaşlarıma ve Türkçe okuyup ingilizcesini geliştirmek isteyen arkadaşlarıma kesinlikle tavsiye ederim. Tıp fakültesine yeni başlayan arkadaşların özellikle ilgisini çekecek bir uygulama. Erişim izni olan dersleri gerçekten izlemeye değer buldum. (Fakat malesef bütün videolara erişim ücretsiz değil, hepsini görüntülemek için üyelik gerektiriyor.) 

Image result for lecturio medical videos


4.Figure 1
Bu uygulamada ise, tıp alanında çalışan farklı kişilerin gönderdikleri vaka fotoğrafları bulunuyor. Yorum yapılıp soru sorulabiliyor. Gerçekten enteresan vakalarla karşılaştım ancak bazı kişiler için görüntüler rahatsız edici olabilir.
Gerçek kişilerin yorumları olduğundan ve uygulama dünya genelinde kullanıldığından dolayı genellikle ingilizce kullanılıyor. Ancak nadiren diğer yabancı dillerde de gönderilmiş vakalar var.


5.Anatomi Uygulamaları
Anatomi için aslında fazla sayıda uygulama olmasına rağmen, çoğu ücretli. Dolayısıyla birden fazla seçenek sunarak denemenizi tavsiye edebilirim.

Muscular lite:
Muscular lite aslında bir anatomi oyun uygulaması. Size çok kısa bir süre kasların yerlerini gösteriyor sonra işaretleri kapatıyor ve size kasın ismini söyleyerek nerede olduğunu tıklayarak bulmanızı istiyor.
Tabiki kas harici diğer istemler de var ancak ücretsiz kısmı bu kadar, ben de bu kadarını denedim :)
Ama anatomiye yeni başlayanlar için veya anatomi görmemiş olanlar için ilginç olabilir, indirmekten zarar gelmez :)

Visual Anatomy
Kemiklerin Latince ve İngilizce isimlerinin bulunduğu üç boyutlu bu uygulamayı yine yeni başlayanlara öneriyorum. Burada ise kemikler ücretsiz, diğerleri için üyelik gerekiyor. Ancak kemiklerin detaylarına fazla inilmemiş. Örneğin Scapula, sadece Scapula olarak geçiyor. Normalde okulda üzerindeki çıkıntıların ve pürüzlerin de isimlerinden sorumlu tutulduğumuz düşünülürse, uygulama gerçekten çok yüzeysel diyebilirim.

Essential Skeleton
Visual anatomy’ye çok benzer ancak bu uygulamanın PC versiyonunu (tam sürümünü) anatomi hocamız derste kullanıyordu ve çok faydasını görmüştüm. Telefon uygulaması biraz yüzeysel geldi diyebilirim.


Visual Anatomy Lite
Bu uygulama Visual Anatomyye göre daha başarılı diyebilirim. Farklı sistemleri, kemikleri ve kasları içeriyor. Üç boyutlu değil, ancak iki boyutlu da olsa yandan önden ve arkadan görünüm seçebiliyorsunuz. Farklı sistemleri, kemikleri ve kasları içermesi açısından daha kullanışlı. Ancak bu uygulamayı da yüzeysel buluyorum; yeni başlayanlara öneririm.

Sobotta Atlas
İndirdim ancak sadece üç çizim ücretsiz erişilebilir, üstelik uzun süreli çalışmak için telefon uygulamasını tavsiye etmiyorum; kitabını kullanınız :)


6.Smart Histology
Uygulamayı indirdiğimde Almanca açıldı nedense :) Mehr Optionen>Sprache Andern>English seçeneğini seçerek kullanabilirsiniz. Bu uygulamayı yaklaşık bir sene önce keşfetmiştim. Histoloji preparatlarının görüntüleri yer alıyor. Önemli yapılara işaret koyulmuş, üzerine tıklayarak ne olduğunu görebiliyorsunuz. Sistemlere göre kategorilendirilmiş, tek dez avantajı preparat sayısı çok az(13 tane) ancak histoloji dersi alıyorsanız, komitelerinizle paralel şekilde preparatlara bir göz atmak faydalı olabilir. (130 preparatlık ücretli versiyonu mevcut.)

Image result for smart histology app

7.Mnemonics
Uygulama tam olarak öğrenci mantığına hitap ediyor diyebilirim. Hemen hemen her dersten, ezberlenmesi gereken ve tamamen “ezbere dayalı” bilgilerin baş harf kodlamalarını içeriyor. Ancak mnemonicleri de unutma ihtimalimiz olduğu bir gerçek :)



Umarım faydalı bir yazı olmuştur, tüm sorularınız için yorum bırakabilirsiniz.
Tıbbiyeli Günlük


Mutlu ve başarılı günler dilerim :)




5 yorum:

  1. Yaa ellerine sağlık gerçekten böylesine uğraşman çok hoşuma gitti çok da güzel ise yarar bi yazi olmuş uygulamalarla ilgili yazı yazmani isteyenlerden biri olarak sadece okuyup geçmenin adaletsizce olacağını dusundum biraz fazla yazdım ama olsun :)) Emeğine sağlık umarım komitelerin de çok güzel geçmiştir benim de bir an önce birinci sınıfı bitirdiğim günlere gelmem dileğiyle iyi akşamlar! :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dönüşünüz için çok teşekkür ederim. Bana sorulan her soruya ve isteğe cevap vermek adına elimden geldiğince bloğum üzerinde çalışıyorum. Faydalanmanıza çok sevindim!

      Sil
  2. Isil abla 11.sinifta ygs lys ye nasil calismaliyiz calisma stilimiz ne olmali hangi yayinlar daha iyi mfler sozel dersleri nasil halletmeli gibi yazilar yazar misin biliyorum cok yogunsun ama yaparsan sevinirim yada motivasyon yazisida yazar misin

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, 11. sınıfta öncelikle o senenin konularına ağırlık vermelisiniz. Zaman artarsa eski konularınızı tekrar edebilirsiniz. Yayın önermiyorum çünkü ben sınava girdiğimden beri yayınlar değişti. Sözel derslere de en az sayısal dersler kadar önem vermelisiniz çünkü hedefiniz büyükse soru çözmekten ziyade "soruları kaçırmamaya" odaklanmanız gerekiyor, iyi çalışmalar :)

      Sil
  3. https://3d4medical.com/apps/complete-anatomy faydalı olabilir^^

    YanıtlaSil