7 Eylül 2016 Çarşamba

Üniversitede Güzel Not Tutmak!

Merhaba arkadaşlar,
Tıp fakültesinde geçirdiğim iki sene boyunca, ne kadar güzel not tuttuysam o kadar başarılı olduğumu gördüm ve bu konuda dikkat edilmesi gerekenleri, yeni başlayan arkadaşlarımla paylaşmak istiyorum.

Notlarınız, sizin olsun.
Öncelikle, kendi notunuzu tutmanızın çok faydalı olduğunun bilincinde olun. Başkasının notunu kullanmak sınavı geçmenizi sağlayabilir fakat kendi notunuzu çıkarmak konuyu anlamanıza ciddi anlamda fayda sağlar.

Konuyu yazmadığınızın, "not çıkardığınızın" farkında olun.
Konuya çalışırken zaten textbook kullanacağınızı varsayıyorum. Bu nedenle çıkaracağınız not, textbook ile yarışmamalı. Kısa, öz olmalı. Bunu yapmak için de öncelikle dersi verimli geçirmelisiniz. Bir derse genel olarak nasıl çalıştığımı öğrenmek için, buraya tıklayabilirsiniz.

Bahsettiğim gibi, derse hazırlandığınızı, dersi çok iyi takip ettiğinizi ve derste notlar tuttuğunuzu varsayıyorum. Şimdi, çalışma ortamınızda konuyu özetlemek istiyorsunuz. Öncelikle şunu belirteyim, özellikle sevdiğim dersler için ve temel olduğunu düşündüğüm belli dersler için çalışma süremden pek kısmamayı alışkanlık edindim.  Onun için kendimi belirli bir süreyle kısıtlamıyorum, çünkü amacım öğrenmek. 

Textbooktan okumaya başlıyorum, derste hocanın önemsediği kısımları fosforlu kalemle çiziyorum. Bu şekilde konuyu okuyarak derste kaçırdığım kısımları öğrenmiş oluyorum ve konu -özellikle fizyoloji için- detayları öğrendikçe daha akılda kalıcı hale geliyor.

Daha sonra slaytları, yani hocanın notlarını da masamda açık bulundurarak konu hakkında özetleyici, kısa, hatırlatıcı, ve sınava az zaman kala okuduğumda gerçekten çok verimli olacağını düşündüğüm bilgileri içeren not yazıyorum. 

Ayrıca sınavda çıkabileceğini düşündüğüm, soru olabilecek, veya şıkka konabilecek şeyleri de bu nota ekliyorum.

Eğer soru tespit edemediysem geçmiş senelerin sorularına bakarak, o konuda ne sorulmuş bunu öğreniyorum; kitapta var ise çiziyorum, zaten çizmeseniz bile konunuza çalıştıktan sonra baktığınız taktirde aklınızda kalıyor.

Düzenli olmak çok faydalı.
Defter tutabilirsiniz veya renkli kağıtlara notlarınızı yazıp ciltleyebilir, dosyalayabilirsiniz. Ama ne yaparsanız yapın, mutlaka bunları düzen içinde yapmaya gayret edin. Çok fazla konunuz olacak, ve inanın final zamanı geldiğinde bunları sıraya koymak bile çok zamanınızı alacak. Minimum kağıt sayısıyla dosyalı, sıralı şekilde gitmeye gayret edin.

Deneyin.
Burada yazılan şeyleri bire bir uygulamak zorunda değilsiniz. Aksine, herkesin kendine özgü bir çalışma stili vardır. 
Örneğin, ben Cornell metodundan pek hoşlanmıyorum. Nedir bu Cornell derseniz, kısaca açıklayayım. Aşağıdaki şablonda (alıntıdır) gösterildiği gibi sayfanıza üst alt ve sol kısımda boşluk kalacak şekilde çizgiler çekiyorsunuz ve sol kısma konuyla alakalı anahtar kelimeleri, alt kısma ise özeti yazıyorsunuz. Orta kısım ise notunuz için. Fakat ben bu yöntemi denedim ve verim alamadığım için kullanmaya devam etmedim. Açıkçası tıp için çok uygun bulmuyorum, ama kullanan ve memnun olan arkadaşlar var ise tavsiyelerini aşağıya yazabilir :)




Bahsettiğim gibi, deneyin ve size en uygun stili bulun! Eğer farklı bir şey bulduysanız ve verimli olduğuna inanıyorsanız, aşağıya yorum olarak bırakabilir ve paylaşabilirsiniz!  :)

Tekrar görüşmek üzere.
Sevgiler...

12 yorum:

  1. Kırmayıp paylaşım yaptığın için teşekkürler.Gerçekten iyi bir yazı olmuş,deneyeceğim:)

    YanıtlaSil
  2. Textbook tam olarak nedir acaba?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Textbook, ders kitabıdır. Fakat fakültede kullanılan kitapları tanımlamak için genelde bu terimi kullanıyoruz. :)

      Sil
  3. Kullandığınız telefon uygulamalarını da paylaşabilir misiniz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu konuda bir yazı yazabilirim, ilginiz için teşekkürler.

      Sil
  4. Cornell gibi farklı hangi farklı metotlar var acaba?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Pomodoro tekniğinden bahsettim, adını kullanmasam da bu da çok ünlüdür. 25 dk ders 5 dk mola şeklinde gidiyor o da. Ayrıca başka bir teknik şuanda aklıma gelmiyor fakat flashcard gibi ekstra yöntemler de deneyebilirsiniz. Yine önceki yazılarımda bahsettiğim gibi sözel konuları ses kaydına alıp dinleyebilirsiniz (okuma fırsatınız olmadığı zamanlarda)

      Sil
  5. Merhaba bloğun gerçekten çok güzel seni tebrik ederim ben de sürekli nasıl ders çalışmam gerektiğini çözemediğim için çaba halindeydim sürekli soru kitabı aldın mı soru çözüyor musun:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, teşekkrü ederim. Konu bazlı çalışıyorum bildiğiniz gibi tıpta çok konu var öğrenilmesi gereken. Soru çözümünü tus çalışmaya başladığımda yaparım muhtemelen. Henüz başlamadım.

      Sil
  6. Merhaba bloğundaki her yazıyı ilgiyle okuyorum�� Ben bu sene yeni başladım tıpa ve bu sene açılan bir tıp fakültesindeyim. Eksikler çok fazla. Mesela henüz laboratuvara bile adım atmadık. Yen'i açılan bir tıp fakültesinde okumak pişmanlıktır. Şu sıra yatay geçişi de çok düşünür oldum. Kısacası nasıl notlarımı yüksek tutarım? Günü gününe çalışıyorum not çıkarıyorum. Not çıkarmam zaman kaybı olur mu ne dersin?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. açıkçası ben en verimli not çıkarak çalışıyorum. Faydasını görüyorsanız bence zaman kaybı değil, yatay gecis hiç düşünmediğim icin bu konuda birşey diyemeyeceğim

      Sil